Sklep internetowy

Sklepy internetowej cieszą się coraz większą popularnością wśród klientów. Dużo pracujemy, często nie mamy czasu odwiedzić sklepu w godzinach jego otwarcia. Przed Świętami Bożego Narodzenia czy Walentynkami sklepy przeżywają prawdziwe oblężenie bo wielu klientów ceni sobie wygodę zamawiania towarów w zaciszu własnego domu zamiast tłoczyć się w galerii handlowej. Jest jeszcze kwestia dostawy, czyli nie musimy taszczyć np. wielkiego worka z psią karmą tylko przyniesie go nam pan kurier pod same drzwi. Sklepy internetowe z uwagi na ograniczone koszty prowadzenia działalności mogę zaproponować swoim klientom atrakcyjne ceny lub promocje.

 To wszystko sprawia, że również dla młodych przedsiębiorców sklepy internetowe stają się coraz bardziej interesujące. Wydają się łatwo formą zarabiania pieniędzy, ale czy to faktycznie jest takie proste? Jest kilka ważnych kwestii, o których należy pamiętać.

Prowadzenie sprzedaży towarów w Internecie to taka sama działalność gospodarcza jak każda inna, więc wymaga rejestracji. Może to być jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka cywilna, spółka z o.o., spółka akcyjna. Warto również pamiętać, że należy wyposażyć sklep w kasę fiskalną. Do końca 2016 roku część branż do 20 000 złotych obrotu rocznie jest zwolniona w tego wymogu. Ta ulga zostaje zniesiona i od 2017 roku wszyscy, którzy dokonują sprzedaży towarów będą musiały posiadać kasę fiskalną.

Kolejną ważną sprawą jest regulamin sklepu. Opisuje on prawa i obowiązki zarówno kupującego i sprzedającego. Przepisy przewidują 14 dni kalendarzowych na zwrot towaru kupionego w Internecie bez konieczności podania przyczyny. Towar nie musi być uszkodzony lub wadliwy aby sprzedawca miał obowiązek go przyjąć.

Szybka i pewna dostawa to jeden z atutów sklepu internetowego. Jeśli regularnie wysyłamy towary to warto podpisać umowę z firmą kurierską. W ten sposób zaoszczędzimy czas i pieniądze a nasi klienci będą zadowoleni z dostawy pod same drzwi.

Warto pamiętać o regularnym kontakcie z klientami, odpowiedzi na maile i telefony z pytaniami, udzielaniu się w media społecznościowych oraz promocjach :-) 

Każdy sklep internetowy musi mieć swoją domenę, którą trzeba wykupić. Jeśli sami nie jesteśmy specjalistami w informatyce są firmy, które proponują gotowe sklepy internetowe, do których wystarczy wstawić zdjęcia i opisy produktów.

Pozostaje kwestia bezpiecznych i szybkich płatności.

Warto dbać o dobrą opinię naszego sklepu. Marketing szeptany to najlepsza forma promocji. Uczciwość sprzedającego zostanie doceniona w komentarzach. Jeśli nawet zdarzy się jakaś pomyłka czy opóźnienie w dostawie towaru warto skontaktować się z klientem przeprosić, zaproponować rabat przy kolejnych zakupach.

Teraz zostaje już tylko wybór towaru i można zaczynać działalność!